La valoració que fan els usuaris de les línies L1 i Bus Exprès quant a puntualitat “és satisfactòria”, segons es desprèn de l’enquesta de satisfacció feta a 414 usuaris. De tota manera, el director general d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, ha reconegut avui que alguns han  indicat que en ocasions “anem tard”, tot i que s’ha excusat adduint que això “no sempre depèn de nosaltres i en no haver un carril bus difícilment es pot complir amb els horaris”. Així doncs, ha posat sobre la taula un tema que han tractat en diverses ocasions en el treball amb els departaments de Transport i Mobilitat. I és que tenir uns carrils adaptats per als busos ajudaria a guanyar en puntualitat, com també exposen els mateixos usuaris. Al seu parer, al país hi ha moltes zones amb doble carril, tant de pujada i de baixada, “igual se n’ha de posar un exclusivament per al bus” en aquests indrets, ha dit. A més, ha afegit que tot i que la rebaixa del preu del transport públic afavoreix l’augment d’usuaris, s’ha d’acompanyar amb l’acompliment d’horaris i el carril bus seria una solució.

Precisament en relació amb l’abonament mensual de 30 euros, Gabriel ha assenyalat que el nombre de nous usuaris s’hauria incrementat entre un 10 i un 15%. Ara bé, la  gran majoria són els mateixos que ja tenien i que ara s’han canviat al nou abonament perquè els surt més a compte. Segons ha informat, un 72,53% dels enquestats es manifesten satisfets amb el servei rebut. Un dels aspectes que més valoren els usuaris és el del temps de què disposen de trajecte, que aprofiten per usar els seus dispositius electrònics. També posen bona nota al tracte que reben dels conductors, encara que alguns assenyalen que caldria millorar-lo. Un altre dels punts que han destacat la meitat dels usuaris és el de la recuperació de la parada de davant de l’Hotel Màgic, provocada per les obres a l’avinguda Fiter i Rossell. 

Pel que fa a la compensació del Govern per l’abonament de 30 euros, Gabriel ha declarat que “no estan contents” i que s’hauria de millorar. Ara bé, no ha volgut avançar cap xifra, ja que encara “estem en discussió” i no voldria que hi hagués malentesos, i va assenyalar que de tota manera la diferència no els afecta tant com a Coopalsa, “però hi ha un greuge diferencial”. Igualment, ha confirmat que la liquidació s’ha de fer cada mes, però com que hi havia moltes diferències, encara s’ha d’acabar de discutir. Quant a la compensació per la pandèmia, ha confirmat que encara no hi ha hagut cap compensació i ha remarcat que “hem tingut més pèrdues que beneficis”, tant per la parada que es va fer als mesos de confinament com per les restriccions d’aforament i les adaptacions que s’han hagut de fer durant tot aquest temps. 

Aquestes dades s'han fet públiques avui en el marc de la presentació de la nova campanya de foment de l’ús de les línies L1 i Bus Exprés i de l’entrega d’un patinet a la guanyadora de l’enquesta.