Queixes en alguns establiments hotelers perquè demanar un taxi de nit i matinada s’està convertint en un autèntic problema, per no dir en una quimera en alguns casos, ja que no es tracta que no només compleixin amb els horaris promesos, sinó que en algunes ocasions ha arribat a ser impossible. Així ho explica un dels recepcionistes que es troba nit rere nit amb problemes associats al servei nocturn del taxi. Sense anar més lluny, fa uns dies, a les 4 de la matinada, un amic d’un dels clients que estava allotjat en un hotel de la capital en el qual treballa volia tornar al seu allotjament turístic, situat a Escaldes-Engordany, concretament a la sortida de la parròquia en direcció a Encamp. Seguint el procediment habitual, el recepcionista va demanar un taxi a la central majoritària i en diverses ocasions se li va assegurar que en 10 o 20 minuts arribaria i no hi va haver manera d’aconseguir que fos així. 

També ho va intentar trucant a l’altra central del taxi, i tampoc se’n va sortir, tot i que en aquesta ocasió el taxista, després de diversos intents, li va dir que havia estat a l’exterior del recinte hoteler i que no hi havia ningú esperant un taxi, cosa que el treballador  va haver de desmentir acompanyat del testimoni del guarda de seguretat de l’establiment, del mateix usuari que necessitava el taxi i dels seus amics, ja que tots ells es trobaven a la recepció esperant l’arribada del vehicle que mai no van veure. Després de més d’una hora d’intentar aconseguir un taxi, el mateix client va desistir i va decidir a anar caminant fins al seu establiment hoteler per la impossibilitat de poder-ho fer d’una altra manera. 

Però això no va ser tot, afegeix el recepcionista, ja que els amics d’uns altres clients allotjats al seu establiment, la mateixa nit, cap a les cinc de la matinada van voler tornar cap a casa, en aquest cas a Sant Julià de Lòria, i també “se les van veure i se les van desitjar”, comenta el recepcionista, ja que en aquesta ocasió, el taxista que els va atendre es negava en un principi a acudir-hi si el recepcionista, que al cap i a la fi només feia d’intermediari, no li deia on es dirigien les persones que sol·licitaven el servei. Una informació, diu ell, que no tindria per què donar, però que va facilitar. Es tracta d’una situació, afegeix, amb la qual es troben sovint. I és que si el que convé és portar els clients a les pistes d’esquí, normalment no hi ha problema. En canvi, si com aquella matinada es tractava d’acostar-los a Sant Julià de Lòria, 7 quilòmetres de carrera, es troba dia sí dia també amb molta resistència a fer el servei per part dels taxistes, ja que consideren que és “poca cosa”.  

Es pot millorar el servei de taxi nocturn?, es pregunta i pregunta als seus companys de professió. I la resposta és que només si es fa arribar una queixa formal a Consum, el departament de Transports pot prendre cartes en l’assumpte.