
El Comú d’Encamp ha rebut amb interès la proposta presentada per una empresa privada per organitzar diferents fires monotemàtiques a l’aparcament de Grau Roig. Tot i així, en requerir inversió de la corporació, la idea ha quedat aparcada fins al proper mandat.
El projecte preveu l’organització de diversos salons professionals centrats en diferents àmbits, com poden ser el turístic, l’agroalimentari i el mediambiental. A més, també proposa conferències i concerts, que se celebrarien a la nit. Aquestes fires es desenvoluparien des de finals de juny fins a finals de setembre i durant aquest temps s’oferiria la concessió de l’aparcament a l’empresa impulsora. Aquesta, al seu torn, situaria la seva seu a Encamp. El projecte també ha atret l’interès del Comú pel fet que preveu la contractació d’uns 80 d’eventuals durant els mesos d’estiu.
La corporació ja va parlar amb els comerciants de la zona i tots van veure la iniciativa amb bons ulls. El conseller de Turisme d’Encamp, Pere Marsenyach, va remarcar que si la iniciativa no s’ha impulsat és perquè la corporació hi ha de destinar un volum de diners important. Així, va explicar que caldria invertir en el dispositiu d’alarmes, vigilància i prevenció d’incendis. Marsenyach va indicar que aquests costos no s’havien previst en el pressupost d’aquest any però es poden incloure en el de l’any que ve. Tot i així, el departament de Turisme encampadà també va remarcar que és un projecte molt ambiciós que cal madurar.
El conseller de Turisme va destacar que “tot el que és iniciativa privada funciona”. Per aquest motiu va recordar que el Comú d’Encamp sempre ha donat suport als projectes empresarials. Aquest és el cas de la Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa. La corporació ofereix el 25% dels diners recaptats pels socis de l’entitat.