El curs vinent encara no s’obrirà cap branca nova de formació professional”. Així ho va assegurar ahir la ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, que va afegir-hi que confia que el curs 2021-2022 sí que se’n puguin ofertar de noves, “però no ho podria assegurar”. Segons va explicar, encara s’està recollint informació i quan es defineixin  les branques s’hauran de fer el pla d’estudis i els programes corresponents. 

Vilarrubla va remarcar que aquestes noves branques s’han d’adequar a les demandes del  mercat laboral: “Ens hem de reunir amb els diferents actors implicats perquè no és una feina que es pugui fer des dels despatxos d’Educació”. “Això no és tan ràpid i necessitem un temps de reflexió i de posar-ho en marxa”, va insistir. Per aquest motiu, va afegir, segur que pel curs vinent no hi haurà canvis quant a branques noves. El que sí que hi haurà, va anunciar la ministra, seran  canvis metodològics, com els que hi ha hagut a l’escola andorrana. Es tracta d’uns canvis “molt tècnics”, va comentar, com per exemple en l’àmbit de l’avaluació. 
D’altra banda, i pel que fa al programa avaluador Pisa for School que s’està aplicant durant un trienni a l’escola andorrana, la ministra en va fer una valoració positiva perquè ha complert l’objectiu que es buscava: tenir dades objectives externes per poder aplicar plans de millora. En la pràctica, el que han fet les escoles durant el primer trimestre d’aquest curs és aplicar aquests plans de millora a cadascun dels centres, que la direcció del departament ha validat i que ara es començaran a implementar en cadascun dels centres concernits. 
Segons Vilarrubla, en cap cas això ha suposat un augment pressupostari, sinó una redistribució dels recursos que ja s’havien assignat. Un dels àmbits on s’han d’introduir aquestes millores és en el de  l’expressió i la comunicació. “Per nosaltres és un repte i s’hi està treballant”, va emfatitzar. Per fer-ho efectiu s’ha contractat un assessor en llengües que aquests dies hi està treballant amb la finalitat de “veure com podem fer brillar encara més el plurilingüisme que tenim a les escoles”, va apuntar la ministra.  Aquesta anàlisi està encomanada al professor Juan Jiménez Salcedo, de la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla.

La campanya de donació de sang vol superar les 170 donacions efectives del 2019
La segona campanya de donació de sang de l’escola andorrana va aplegar des del mateix moment que va obrir les portes un bon nombre de persones que es van acostar per fer la seva donació a la sala Àgora. Un total de 350 alumnes de primera ensenyança de les escoles andorranes d’Encamp, Ordino i Santa Coloma van participar en l’organització i l’atenció als donants. La ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, va remarcar que la jornada d’ahir era la culminació del projecte que han treballat els estudiants, i que es procura que tingui un vessant solidari. Vilarrubla va obrir les portes perquè s’hi afegeixin alumnes d’altres sistemes educatius. Per la seva banda, el secretari general de la Creu Roja Andorrana, Joan Saurí, va dir que l’objectiu és sensibilitzar els ciutadans i superar les donacions efectives de l’any passat, que van arribar a les 170, i el nombre de nous donants, que van ser 104.