El copríncep episcopal Joan-Enric Vives ha assistit aquest diumenge, en representació del Principat d'Andorra, a la cerimònia de beatificació del Papa Joan Pau II, acompanyat de l'Ambaixador davant de la Santa Seu, Miquel Àngel Canturri.

A l'acte també hi era present el copríncep francès, Nicolas Sarkozy. Vives ha remarcat, comentant el contingut de les paraules del Sant Pare, Benet XVI, aquest diumenge al matí, que Joan Pau II és 'un model de fe que ens continua beneint des del cel', ha informat el Bisbat. Així mateix, ha afegit que 'el Sant Pare Joan Pau II va ser un home molt proper al Principat d’Andorra ja que va ser el darrer Papa que va presidir amb la seva imatge les sessions del Parlament i va veure néixer l'Estat de Dret andorrà l'any 1993, amb la ratificació de la Constitució'.

Joan Pau II ha estat proclamat beat davant d'un milió de fidels a la Plaça de Sant Pere del Vaticà. El papa Benet XVI ha recordat com Joan Pau II, amb el seu testimoni de fe i de coratge, ha ajudat al món a no tenir por de sentir-se cristià i de formar part de l'Església, informa el Bisbat en un comunicat. També ha dit que ha obert Crist a la societat i a la cultura, als sistemes polítics i econòmics, i que ho ha fet amb la 'força d'un gegant, una força que l'hi venia de Déu'. Ha recordat, en aquest sentit, la famosa frase de Joan Pau II: 'No tingueu por, obriu de bat a bat les portes a Crist!'