El doctor en psicologia de l’educació Antoni Zabala va oferir una conferència, organitzada de manera conjunta per l’Associació de Pares d’Alumnes de l’Escola Andorrana, el Govern i Crèdit Andorrà, en què va exposar que el sistema educatiu andorrà pot arribar a ser una referència a escala internacional per diferents motius.

En aquest sentit va destacar la història, perquè ja va néixer amb la consigna de formar els alumnes per ser competents per a la vida i no parteix tant d’un sistema academicista que incideix en els coneixements.
L’expert va explicar que l’escola té davant seu “el repte” d’adaptar-se a les necessitats de la societat i d’ensenyar els alumnes a utilitzar els coneixements. “L’objectiu bàsic és que aprenguin a aprendre” i que “sàpiguen donar resposta als problemes” que se’ls aniran plantejant al llarg de la vida. Per tant, no es tracta d’ensenyar història o matemàtiques, sinó que els estudiants tinguin una actitud crítica i posin en pràctica el que aprenen.
Les famílies i la societat són claus en aquest sistema, ja que cal que hi hagi un suport social als mestres i al que es fa en el marc de l’escola. I també és necessari que sigui un projecte de país i no canviï en funció de qui governa.