Els dos dels ferits a l'accident de Valira Nova encara estan ingressats a l'UCI de l'hospital Nostra Senyora de Meritxell en estat greu. La resta de persones que es van veure implicades en l'accident, excepte la dona que va perdre la vida, han estat donades d'alta, tal com han informat fonts de la institució a aquest diari.
Recordem que l'accident va tenir lloc aquest dissabte passat pels volts de dos quarts de set de la tarda. Van ser tres els vehicles que s'hi van veure implicats: dos amb matrícula andorrana i un altre amb la placa francesa. Val a recordar que, en el moment dels fets, es produïa un xàfec amb molta intensitat d'aigua.
Dos dels vehicles circulaven en sentit nord, direcció a Encamp, mentre que l'altre ho feia en sentit sud, cap a Escaldes-Engordany. Un dels vehicles hauria envaït el carril contrari en intentar avançar un autobús de línia regular. Aquest va ser el motiu del xoc múltiple. Al lloc dels fets s'hi van traslladar dotacions de bombers, del SUM, la policia i el servei de circulació, fet que va obligar a tallar la CG-2, amb les corresponents retencions.
En la topada van resultar ferides cinc persones. Una d'elles, malgrat aplicar-li les tècniques de reanimació pertinents, va perdre la vida poc després. Es tracta d'una dona de 74 anys natural de Sant Julià de Lòria, regentava un antic bar conegut a la parròquia. La seva filla és una de les persones que encara resta a l'UCI.
Homicidi imprudent
El fet que hi hagi una persona morta involucrada en aquest accident fa que es pugui investigar el conductor que va perdre el control del vehicle com a presumpte autor d'un delicte d'homicidi imprudent. Encara que, com que l'accident està judicialitzat, correspondrà al batlle decidir quina causa se li imputa. Ell també està ingressat a l'UCI amb pronòstic reservat.