La policia ha detingut, aquest cap de setmana a Andorra la Vella, un home no resident de 36 anys com a presumpte autor de delictes contra el patrimoni per diversos furts en botigues de l’eix comercial de les parròquies centrals.
L’arrest es va efectuar dissabte al vespre arran de l’avís del responsable de seguretat d’un dels establiments, que va permetre a la policia detectar un sospitós en un aparcament exterior de la capital, a qui es va trobar en possessió d’unes ulleres de sol que havien estat furtades. Sota un dels vehicles estacionats a prop seu els agents van descobrir quatre ulleres més que s’havien llençat a terra. La policia va localitzar el cotxe del presumpte autor dels furts en el mateix pàrquing i, a l’interior, es van trobar diverses peces de roba i complements de marques de luxe, un perfum, dues bosses folrades que els lladres acostumen a utilitzar per endur-se la mercaderia sense ser detectats, dos rotllos de paper d’alumini i unes tenalles. Tota la mercaderia, amb un preu de cost aproximat d’uns 1.800 euros, havia estat sostreta de quatre botigues diferents de l’eix central i duia encara les alarmes i les etiquetes posades.
El detingut, que va passar a disposició judicial diumenge a la tarda, actuava de manera coordinada amb un col·laborador que no va ser localitzat perquè va aconseguir fugir quan es va adonar que s’havia alertat la policia.
D’altra banda, i pel que fa a delictes contra la salut pública, la policia va detenir divendres a la nit a Sant Julià de Lòria, un home de 30 anys que es trobava en possessió de dos embolcalls amb un total de 2,32 grams de cocaïna. Tot i que, inicialment, es va mostrar col·laborador, durant el control es va començar a posar violent, a desobeir les indicacions dels policies i a resistir-se a la detenció. Va arribar a donar un cop de peu a un dels agents que va resultar ferit, a més de donar cops de manera reiterada amb mans i peus a la mampara del vehicle policial. Per aquest motiu, també va ser arrestat per un delicte contra la Funció Pública.
Dissabte a la tarda a la frontera del riu Runer, un altre home, turista de 36 anys, va ser detingut quan entrava al país amb 0,49 grams de cocaïna i 10 grams de marihuana.
Quant a detencions per conduir sota els efectes de l’alcohol, la policia ha arrestat tres homes els darrers dies. El primer és un conductor de 52 anys a qui es va controlar divendres a la nit amb una taxa d’alcoholèmia d’1,53 arran d’un accident de danys materials a la CG3, al Serrat, en què es va sortir de la via pel marge dret. La matinada de dissabte, un altre home, de 30 anys, a qui es va aturar perquè no podia circular correctament amb la carretera nevada, va ser detingut per un positiu d’1,85. Finalment, el mateix dissabte, però a la nit, la policia va arrestar a la CG2, a Canillo, un altre conductor, de 24 anys, amb una alcoholèmia d’1,87. Circulava en sentit ascendent quan va perdre el control del vehicle i va tenir un accident de danys materials en què va col·lidir contra dos vehicles estacionats.