Diari digital d'Andorra Bondia
La persona denunciada al·lega el gran nombre de cancel·lacions per la pandèmia
La persona denunciada al·lega el gran nombre de cancel·lacions per la pandèmia

Investiguen una presumpta estafa des de la Seu amb bons de viatge


Escrit per: 
A. Doral / Foto: BonDia

La Unitat Central d’Estafes i Mitjans de Pagament dels Mossos d’Esquadra investiga les denúncies presentades per diverses persones contra una persona resident a la Seu d’Urgell  a qui acusen d’haver-los venut bons de viatges (els imports sumarien milers d’euros) que mai no es van arribar a realitzar, sense que tampoc no s’hagin tornat els diners abonats. O només parcialment en alguns casos. Després d’haver reclamat la devolució dels diners en diverses ocasions i comprovar com els terminis que la venedora anava demanant anaven vencent, els afectats van optar per denunciar els fets, que ara formen part d’una investigació que continua oberta.
    
Segons el relat d’una de les persones afectades, la denunciada promocionava uns bons de viatge a uns preus molt atractius que justificava explicant que un familiar era propietari de dues aerolínies i un touroperador i que per tant li facilitava aquests viatges que ella podia revendre molt rebaixats.  Els compradors havien d’abonar els imports sempre per avançat i sempre amb molta urgència, ja que la venedora adduïa que l’oferta caducava immediatament. “Cada dia et bombardejava amb ofertes diferents i sempre havies de decidir-te immediatament perquè l’oferta vencia”, explica una de les persones afectades al BonDia.  “En el moment que t’interessava alguna cosa, li havies de fer una transferència immediata” al número de compte que facilitava. Comptes que no estaven a nom de la denunciada, i en alguns casos, oberts a Andorra, apunten.

Un ‘ganxo’
Alguns dels viatges sí que arribaven a realitzar-se “i tot resultava fantàstic, perfecte”, però els afectats consideren que només amb la finalitat que fos el ganxo perquè altres persones del mateix entorn contractessin més productes. Aquí és on les coses comencen a torçar-se, perquè la resta de viatges ja no es duen a terme.
    
L’interlocutor del BonDia relata que va adquirir un creuer  i que posteriorment altres familiars també van comprar altres productes. En total, en aquest cercle hauria col·locat bons per un import superior als 4.000 euros.
    
Als afectats els va pujar la mosca al nas quan els bitllets de vols adquirits començaven a no arribar a temps. “Tot era molt sí, sí, sí, demà t’envio els vols, perquè era tot molt last minute”, però finalment els hipotètics viatgers es quedaven amb les maletes preparades, el mateix dia de la partida, però a terra. I sense cap  resposta ni notícia. “Fins a tres dies més tard”, quan va ser protagonista d’una sobtada desaparició, amb repercussió en premsa i xarxes socials, atès que els mossos van demanar col·laboració per localitzar-la.  
    
Dels fets que denuncien fa més d’un any. Un temps durant el qual els afectats haurien estat reclamant la devolució dels diners. En el cas del nostre interlocutor, explica que va rebre uns 1.600 euros del total abonat. “Tot han estat excuses, dient que de la setmana següent no passa, però en realitat han anat passant les setmanes, fins que en algun moment ja ni respon als WhatsApps ni a les trucades”. Després d’un lapse, va arribar un correu electrònic amb el compromís d’abonar els diners abans del 23 de gener. “Però va passar el 23 i res, i la gent del meu voltant em reclama a mi, amb el neguit que m’està ocasionant”.
    
En l’intercanvi de missatges de reclamació a què ha tingut accés el BonDia, la persona denunciada al·lega que la situació es va generar arran de la pandèmia, que va impedir la celebració dels viatges contractats. Assegura també que part dels diners han estat retornats. “Els meus advocats i financers hi treballen, se’t farà la devolució”, afirma. “Però necessitem un temps. Si hi ha vuit denúncies, en tres ja estan tornats els diners” i en altres casos “estem dins del temps reglamentari”, perquè, justifica, “la gent s’ha tornat boja amb la Covid i ha demanat moltes devolucions i ens hem retardat,

investiguen
estafa
Seu
viatges
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic