La policia ha efectuat fins a 1.256 controls durant la campanya d’estiu contra la conducció sota els efectes de l’alcohol i les drogues que ha estat en marxa entre el 27 de juny i el 28 de juliol. Els controls, que han tingut lloc tant de dia com de nit en diversos punts de la xarxa viària, han finalitzat amb un balanç de 25 persones detingudes, gairebé totes residents al país. Són 19 homes i 6 dones a qui s’han arrestat per positius d’alcoholèmia. Dels 25 conductors detinguts, quatre s’han vist involucrats en accidents de danys materials.

Quant a les taxes d’alcoholèmia, sis han estat positius d’entre 0,87 i 1,20; deu han registrat taxes d’entre 1,21 i 1,60; altres cinc s’han situat entre 1,61 i 2 i, finalment, un total de quatre han superat els 2 grams d’alcohol per litre de sang, sent un positiu de 3,26 el més elevat.

Respecte a les edats, del total de persones arrestades, nou tenen entre 18 i 25 anys; deu més, entre 26 i 40, i els altres sis, més de 40 anys. Pel que fa a les sancions administratives, se n’han imposat 32.

Campanyes per conscienciar i evitar accidents

Les campanyes contra la conducció sota els efectes de l’alcohol i les drogues s’efectuen de manera regular a proposta de la policia. Segueixen el pla d’actuació marcat pel ministeri de Justícia i Interior per dissuadir i prevenir conductes de risc i frenar, així, els accidents. La finalitat és, per tant, la millora de la seguretat a les carreteres i la reducció de la sinistralitat.

Aquestes accions permeten, al mateix temps, continuar insistint en la importància de no barrejar alcohol o drogues amb la conducció perquè fer-ho pot comportar conseqüències molt greus, tant per a les persones que consumeixen com per a la resta d’usuaris de la xarxa viària.

La policia advoca pel consum zero de begudes alcohòliques i de drogues per evitar que s’hagin de lamentar danys personals que poden ser irreparables.

El cos recorda que els conductors de bicicletes, patinets o altres vehicles de mobilitat personal (VMP) també han de respectar el Codi de la circulació i no estan exempts de les conseqüències administratives i penals de conduir sota els efectes de l’alcohol o les drogues, així com dels riscos que implica.