Diari digital d'Andorra Bondia
Usuaris de l’autobús esperant el vehicle que va arribar tard dilluns a la tarda.
Usuaris de l’autobús esperant el vehicle que va arribar tard dilluns a la tarda.

Usuaris del bus del Pas neguen amenaces i reclamen millor servei


Escrit per: 
Meritxell Prat / Foto: A. S.

Usuaris habituals de la línia L4, que connecta la capital amb el Pas de la Casa, i que van ser presents a l’incident que es va produir dilluns al vespre neguen que s’amenacés al conductor de l’autobús de Coopalsa que dimarts va presentar una denúncia davant la policia pels fets ocorreguts. Admeten que la gent estava empipada perquè feia una hora que esperaven, passant fred, vivint una situació de retard que asseguren que no és nova i que per tant, es va decidir protestar volent pujar a l’autobús sense pagar. En aquest sentit reclamen que el Govern actuï per posar solució al problema i aconseguir un servei millor del que disposen ara.

“Fa setmanes que patim retards fora del que és acceptable”, va explicar Adler Sousa, un dels usuaris habituals i que va ser present en l’incident. “El que s’ha explicat no és veritat. A les 19 hores jo estava a la parada i el bus no va passar ni a les 19.15 hores, ni a les 19.30 hores ni a les 19.45 hores”, relata, recordant que alguns dels presents van trucar a la companyia per informar-se de la situació i se’ls va explicar, de forma errònia, que a les 19.30 hores havia passat un autobús. “La gent sentia ràbia, feia fred i hi havia molta gent. Al setembre les nostres queixes ja van fer que acabés pujant el ministre Jordi Gallardo i dilluns vam decidir tornar a protestar no pagant per fer pressió”, va indicar.

D’altra banda posen en dubte que hi hagués problemes de trànsit, ja que era un dia festiu, sense classes i en el qual els funcionaris tampoc treballaven. “Les càmeres de trànsit poden mostrar que la circulació no era complicada”, afirma. Sousa també explica que davant les queixes la resposta del conductor va ser “una mica xulesca”, fet que també va contribuir a encendre una mica més els ànims. “Li vam dir que si no estava d’acord en el fet que pugéssim sense pagar, que avisés a l’empresa o truqués a la policia. Si no ho va fer, no sé per què va ser”, va exposar.

Els usuaris insisteixen que l’única cosa que volen és que es millori el servei i que es compleixin els horaris previstos, entenent que a vegades, hi poden haver certs retards. De fet, van manifestar que dissabte passat també van haver d’esperar una hora l’autobús i que l’única justificació que van rebre va ser que el Carnaval havia afectat el servei. Els treballadors que cada dia utilitzen aquesta línia remarquen que també hi ha molts turistes que pateixen els retards, per la qual cosa lamenten “la mala imatge” que es dona del país.

 

 

usuaris
Pas
amenaces
servei
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic