El curs 2022-2023, que encara no ha acabat, s’han detectat 20 casos d’assetjament escolar entre els tres sistemes educatius. Es tracta d’una xifra similar a l’assolida en els darrers cursos i afecten sobretot a alumnes que cursen segona ensenyança. En concret el curs 2021-2022 se’n van notificar 22 i el curs 2022-2023, 21 casos, tots ells ja resolts, segons s’informa des del ministeri d’Educació. Dels 20 casos notificats fins al mes d’abril, 7 han estat resolts i la resta continuen oberts. 

Per tipologia, destaca que la majoria (16 casos) són verbals, seguit de físic (5 casos), exclusió social (5 casos) i ciberassetjament (2 casos). Convé recordar que en molts dels casos se sumen diversos tipus d’assetjament escolar. Aquest és doncs l’estat de la qüestió coincidint amb el Dia mundial contra l’assetjament escolar.

Tal com ja va informar el Bondia, el secretari d’Estat d’Educació, Josep Anton Bardina, després d’anys d’aplicació del Decret de prevenció i tractament de situacions d’assetjament escolar als centres educatius del Principat del 2016, s’ha fet palesa la necessitat d’actualitzar-ne el contingut per millorar la prevenció, detecció i resposta immediata i més eficient a les situacions d’assetjament. Així, està a punt de veure la llum un nou text que preveu la modificació de la definició del fenomen, l’ampliació dels indicadors per  detectar-lo i la incorporació del procediment per tractar la sospita d’assetjament escolar. De fet, segons Bardina, el canvi més significatiu és que si fins ara el procediment per detectar i combatre l’assetjament preveia un circuit que s’activava quan hi havia la causa analitzada, ara tot s’activarà a partir de la sospita. 

Pel que fa al nombre de clics efectuats a través de l’aplicació B-Resol, durant aquest curs se n’han comptabilitzat 77. El curs passat se’n van registrar en total 148. 

A mtijans de maig es tancarà l’enquesta de convivència escolar d’aquest curs que porta a terme Andorra Recerca + Innovació per obtenir dades sobre les relacions entre els alumnes per saber com se senten en l’entorn escolar.