D’imposar-se a l’Amstel Gold Race 2025 contra un dels millors ciclistes del món, Tadej Pogačar i Remco Evenepoel a creuar la meta com a primer a la primera edició de l’Andorra MoraBanc Clàssica creada pel seu company d’equip, el Lidl-Trek, Carlos Verona. Mattias Skjelmose, més conegut com a Skjelly, és encara un desconegut per al gran públic. Va enlluernar, especialment, en el seu primer any com a júnior (2017) quan va ser subcampió del seu país i va estar al davant al Mundial de Bergen. Va fer podi a la París-Roubaix i va guanyar al Tour du Pays de Vaud, una de les rondes més prestigioses a nivell juvenil. El seu agent és un bon amic de Joaquim Purito Rodríguez: Àngel Edo, exciclista professional, de l’agència de representació espanyola KEC Pro Sport Una empresa que també té a Egoi Martínez.
El de Copenhaguen, que resideix al país, va guanyar a casa d’ell i de Carlos Verona, el pare de la criatura. El ciclista del Lidl-Trek es va imposar al Coll de la Botella per davant del català i també resident Enric Mas (Movistar Team) i de l’andalús i també resident Cristian Rodríguez (Arkéa-B&B Hotels). Als últims 250 metres, el danès va atacar i va creuar la meta com a primer.
A darrera hora de dissabte, l’organització va haver d’eliminar les pujades d’Engolasters i Beixalís i el tram d’sterrato que els unia per por que es convertís en fang. Això va reduir la prova en 30 quilòmetres fins al 114 i va facilitar el final abans de l’inici de la tempesta.
Enric Mas, que va guanyar a Canòlich a la Vuelta a Espanya 2019, es va quedar sense triomf i no guanya una prova des de l’1 d’octubre del 2022, quan va vèncer al Giro dell’Emilia.
Skjelly, company d’equip de Carlos Verona, va donar un cop sobre la taula abans de l’inici del Tour de França. “Ha estat molt especial guanyar aquí, a casa. Aquesta victòria és per a en Carlos Verona, que ha treballat molt per tirar endavant aquesta cursa”, va dir després de creuar la meta.
L’Andorra MoraBanc Clàssica premiava els escaladors, ja que la prova constava de quatre ports de muntanya: el primer, l’exigent Port d’Envalira de categoria especial (27,2 quilòmetres al 5,1%), seguit del Coll d’Ordino (2a, 8,5 quilòmetres al 5,2%), del Coll de la Comella (2a, 4,3 quilòmettres al 8%) i el desenllaç final al Coll de la Botella (1a 10,7 quilòmetres al 7,2%).
El cartell era d’autèntic luxe amb quatre equips del World Tour: Lidl-Trek, EF Education-EasyPost, Arkéa-B&B Hotels i Movistar Team.