El Comú de Canillo informa que des d’avui s’incorpora un segon bus al servei de Bus a la Demanda Uclic. La mesura entra en vigor fins l’1 de març, coincidint amb la temporada alta d’hivern i amb l’increment d’afluència d’usuaris relacionat principalment amb l’activitat turística i l’esquí.

L’objectiu del reforç és millorar la fluïdesa del servei, reduir els temps d’espera i evitar retards, garantint així una resposta més eficient a les necessitats de mobilitat de residents, treballadors i visitants. La decisió es basa en els bons resultats obtinguts l’hivern passat, quan ja es va implementar un segon vehicle en període hivernal per donar cobertura a la demanda creixent.

Un servei en constant creixement
Durant els darrers mesos, el servei Uclic de Canillo ha continuat registrant un augment progressiu d’usuaris, consolidant-se com una alternativa de mobilitat sostenible, flexible i adaptada a les necessitats reals dels desplaçaments interiors de la parròquia.

La implementació de millores tecnològiques a l’aplicació, així com la revisió d’horaris i punts de parada, ha permès optimitzar rutes i temps de trajecte, tot mantenint una satisfacció elevada entre els usuaris.

Amb la incorporació del segon bus durant l’hivern, “Canillo reafirma la seva aposta per una mobilitat més sostenible i eficient, reduint l’ús del vehicle privat i facilitant els desplaçaments interns de manera ràpida i cómoda”, segons afirma el Cònsol major del Comú de Canillo, Jordi Alcobé.

Convé recodar que servei Uclic va transportar 29.722 passatgers durant l’any 2024. El gener va ser el mes amb més usuaris, amb 4.308; seguit del desembre, amb 3.270; i el març, que va sumar 2.929 viatgers. Els mesos de menys utilització van ser l'octubre, el maig, el juny i el setembre, quan no es va arribar als dos milers d'usuaris. Els vehicles han completat 25.900 desplaçaments i han recorregut 101.400 quilòmetres, amb un estalvi de 39.500 km respecte a un sistema de transport regular. Unes dades que representen una reducció de 8.700 kg de CO2.

Les rutes més habituals connecten Canillo i el Tarter, tot i que també s’ha detectat un ús destacat a la zona de Ransol.

El 60% dels usuaris del transport comunal són residents fixos, el 30% residents temporers i el 10% turistes. Un 69,2% dels trajectes es fan per motius laborals, un 15,4% per tràmits, un 11,5% per anar a l’escola i un 3,8% per motius turístics.