Amb l’objectiu de millorar l’atenció als usuaris i garantir un servei més eficient durant les franges de major demanda, el Comú de Canillo ha aprovat un reforç temporal del servei Uclic. El servei serà duplicat en les hores punta: de 7.00 h a 9.00 h del matí i de 19.00 h a 21.00 h del vespre, de dilluns a divendres.
Aquest reforç va entrar en marxa aquest passat dilluns 20 d’octubre i es mantindrà fins al 30 de novembre. A partir de l’1 de desembre, el servei ja compta de manera estable amb dos vehicles per cobrir la temporada d’hivern.
Durant l’any 2024, el servei Uclic ha transportat un total de 29.722 passatgers, amb una distribució mensual que mostra un major ús al gener, amb 4.308 passatgers, seguit del març amb 2.929 i del desembre amb 3.270. Altres mesos com el febrer (2.525), l’abril (2.365), el juliol (2.328) i l’agost (2.235) també presenten una utilització significativa. En canvi, els mesos amb menys afluència han estat el maig (1.885), el juny (1.963), el setembre (1.985), l’octubre (1.845) i el novembre (2.084).
A més, s’han registrat 25.900 desplaçaments i s’han recorregut 101.400 km, amb un estalvi de 39.500 km respecte a un servei de transport regular. Aquest funcionament eficient ha comportat un estalvi ambiental de 8.700 kg de CO₂.
El perfil d’usuari majoritari és el resident fix (60 %), seguit dels residents temporers (30 %) i els turistes (10 %). Pel que fa al motiu del desplaçament, un 69,2 % dels usuaris utilitza el servei per anar a la feina, un 15,4 % per fer tràmits, un 11,5 % per anar a l’escola, i un 3,8 % per motius turístics.
Les rutes més habituals se situen entre Canillo i el Tarter, tot i que també es destaca l’ús del servei a Ransol.
Cal recordar que el servei ja va disposar d’un vehicle de reforç del 1 al 28 de gener i del 20 al 31 de desembre, responent a les puntes de demanda associades a la temporada alta.
Amb aquesta mesura, el Comú de Canillo reafirma el seu compromís amb un transport públic eficient, de qualitat i adaptat a les necessitats de la ciutadania.
 
         
                    