El Govern ha aprovat l'inici de l'ampliació de l'hospital Nostra Senyora de Meritxell. Per aquest motiu ha entrat una proposició de llei de crèdit extraordinari per a l'exercici 2026 amb caràcter d'urgència perquè el Consell General aprovi una partida de 4,8 milions d'euros destinada a la redacció del projecte.
La partida s’assigna al capítol 6 d’inversions reals del pressupost del ministeri de Territori i Urbanisme i es finançarà a través d’una distribució extraordinària de dividends d’Andorra Telecom procedents de les reserves de la companyia.
La ministra de Salut, Helena Mas, i la secretària d’Estat del ram, Cristina Pérez, han presentat aquest migdia el projecte d'ampliació, que preveu un nou edifici annex de fins a 15.500 metres quadrats i una inversió global estimada en 65,4 milions d'euros.
I per què ara? Mas ha explicat que és fruit d'un llarg treball funcional i participatiu que "ara està prou madur" després d'avaluar amb molt de detall el creixement de tots els serveis. Respecte al pressupost de l'any vinent, la ministra ha revelat que els 65 milions d'euros de l'estimació de l'obra no estan inclosos en el pressupost de l'any que ve. L'executiu preveu finançar els costos de l'any vinent "a través d'altres mecanismes", prioritzant tenir primer ben definida la redacció del projecte i els seus costos definitius.
-seguirà ampliació-