El centre associat de la Uned de la Seu organitza un nou curs d’extensió universitària, centrat en aquest cas en La violència de gènere a Catalunya. Una mirada multidisciplinària. Amb la matrícula ja oberta, començarà al desembre, en format presencial o en línia. L’objectiu, detallen els organitzadors, és oferir una formació especialitzada i transversal sobre la violència de gènere a Catalunya, així com les particularitats i el mode d’abordar-la en un context rural. El curs tractarà la violència de gènere des d’una perspectiva jurídica, de les forces i cossos de seguretat, de les polítiques públiques, de la salut i de la psicologia.
El curs abordarà la problemàtica de les violències sexistes des de diferents perspectives i serà impartit, per tant, per professionals de diferents àmbits. Obriran les intervencions Marta Carrera Torner, llicenciada en Dret i Criminologia que exerceix com a jutgessa, i Irene Palomo Amat, graduada en Dret i Ciències Polítiques, advocada en exercici i professora tutora de la UNED.  Ambdues oferiran una contextualització de l’evolució social i legislativa sobre la violència de gènere. Carrera abordarà també qüestions com el tractament actual que reben aquests delictes en el Codi Penal, mentre que Palomo, en sessions successives, s’endinsarà en aspectes concrets, com les ordres de protecció i mesures per regular les relacions paternofilials sobre la base de l’interès superior del menor. 
Entre altres ponents, Alfredo Abadías, doctor en Dret Penal, oferirà una ponència titulada Minimanadas: agresiones sexuales grupales por menores desde una perspectiva de género, mentre que Josep Miquel Nieto, llicenciat en Dret i mosso d’esquadra, se centrarà en els protocols policials. 
La prevenció d’aquests comportaments entre els joves serà el tema que toqui Míriam Aleman, que és entre altres coses coordinadora i formadora a Candela. Acció Comunitària i feminista SCCL. Des del punt de vista psicològic parlarà Mónica Martínez Ramos, Luana Prato se centrarà en un àmbit tan concret com l’esport i Sandra Gerrero, en el de la salut. Andrea Colomer se centrarà en polítiques públiques.