Els agents de circulació del comú d’Escaldes-Engordany han constituït de forma oficial una nova branca sindical adscrita a la Unió Sindical d’Andorra (USdA). Aquesta decisió es va aprovar el passat 1 de juny en una reunió d’afiliats i s'ha anunciat formalment avui.
La nova organització neix amb el compromís ferm de reforçar la representació i la defensa dels drets laborals, econòmics i socials d'aquest col·lectiu sota les sigles de SACCEE (Agents de Circulació Comunal del Comú d’Escaldes-Engordany).
Aquesta branca sindical s'ha configurat per estar integrada de manera exclusiva per treballadors uniformats que disposen de la denominació d’agent de circulació comunal adscrit al departament de circulació de la parròquia. El motiu principal de la seva creació respon a la necessitat d'obtenir un espai propi d'organització que serveixi per donar veu directa als agents, impulsar millores substancials en les seves condicions de treball, promoure el diàleg social amb la corporació i reforçar la participació democràtica de tots els seus membres.
A partir d'ara, la nova secció sectorial treballarà de manera totalment coordinada amb l’estructura general de la USd’A. L'agenda d'actuació immediata se centrarà en la promoció de la negociació col·lectiva per a la millora del cos, el foment de la formació continuada dels afiliats, la igualtat d’oportunitats i la vigilància de la seguretat i la salut en el treball, mantenint un respecte absolut pels drets humans i laborals dels treballadors.