El Comú d’Escaldes-Engordany ha convocat un concurs públic urgent per contractar una prova pilot de sis mesos per al servei de línia circular de transport interparroquial entre Escaldes-Engordany i Andorra la Vella. Aquest es posaria en marxa a finals de setembre, el dilluns 29 com a molt tard, segons es desprèn del plec de bases i el cost estimat és de 63.500 euros, més IGI, pels sis mesos de servei.
El cost serà assumit a parts iguals pels comuns d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. La línia circular “donarà servei a les zones centrals” d’ambdues parròquies “de manera gratuïta”, i no passarà per nuclis periurbans. El servei engegarà a les 7 hores des de davant del Comú d’Andorra la Vella de dilluns a divendres i amb una freqüència de cada 40 minuts fins a les 20.50 hores, quan acabarà el darrer servei.
Les empreses interessades poden descarregar gratuïtament des del web de la plataforma de licitació electrònica del Comú d’Escaldes-Engordany i tenen fins a les 15 hores del pròxim 11 de setembre per presentar les ofertes, que només es podran rebre de forma electrònica.
Segons el plec de bases, el contracte es prorrogarà automàticament per sis mesos més en un primer terme, i després d’any a any fins a un màxim de sis anys.
El del bus interparroquial entre les dues parròquies centrals és un projecte en el qual fa temps que es treballa des de les dues corporacions. De fet, la cònsol major escaldenca, Rosa Gili, ja va apuntar a finals de juliol que la idea era posar en marxa el servei entre el mes de setembre i la tardor. Durant aquest temps, els dos comuns han estat treballant, entre altres, en la definició del recorregut que ha de fer el bus. L’objectiu inicial era oferir parades en indrets com l’hospital, la part central i alta de la capital, la CASS o el Govern. D’aquesta manera, les parades definides són: Comú d’Andorra la Vella, Ambaixada d’Espanya, La Sardana, Consell d’Europa, Dama de Gel, Caldea, Plaça Coprínceps, Creu Blanca, La Grau, Cementiri Pessebre, Urgències, Dr. Mitjavila, La Rotonda, Creu Grossa i Plaça Guillemó, per tornar a començar davant del Comú d’Andorra la Vella.
Al seu torn el conseller de Circulació i Aparcaments d’Andorra la Vella, Xavier Surana, incideix en aquesta idea que la línia pugui servir per apropar els ciutadans els punts més importants de les dues parròquies. D’aquesta manera, la voluntat seria per exemple que qui viu a Andorra la Vella pugui arribar a l’hospital. Surana explica que les dues corporacions fa “molts mesos” que hi treballen i defensa que serà un servei “molt interessant” per als ciutadans de la vall central i a més contribuirà a reduir el volum de vehicles a la carretera, en una “aposta” dels dos comuns pel transport públic.