Els usuaris que regularment agafen l’L4 es tornen a queixar, fonamentalment per dos motius: “el bus va ple de gom a gom amb la gent embotida fins i tot a les portes”. I no només això, sinó que fruit d’això, en algunes parades n’hi ha alguns que no poden pujar al vehicle. La situació, comenten, ha tornat a empitjorar des que ha començat el curs escolar. Aquesta situació es dona sobretot a primera hora del matí i en parades com ara la d’abans del Palau de Gel o al Tarter. De moment no han presentat cap queixa a Consum perquè confien que la situació pugui millorar, tot i que també es demanen què passarà durant la temporada d’hivern si ja ara es dona aquest col·lapse. Creuen que si els responsables de Transport en prenen nota es podria solucionar la problemàtica.
D’altra banda, també persisteixen les queixes perquè hi ha algunes parades que no tenen cap tipus d’informació sobre quines línies s’hi aturen. A més, els usuaris també exposen la manca de marquesines en algunes d’elles, fet que provoca que acabin ben xops mentre s’espera el bus.
Retards del bus escolar
Però les disfuncions en el transport també afecten l’escolar. De fet, les famílies d’Encamp que fan ús del bus escolar 1067 esperen una solució a la denúncia que van fer pública a finals de la setmana passada. Destacaven així el que titllen de “greus i reiterats retards del servei amb destinació al col·legi Mare Janer”. I és que des de l’inici de curs, en 14 dels 15 dies lectius transcorreguts, els alumnes han arribat tard a classe. Una situació que qualificaven d’“intolerable i inadmissible” i que ja havia estat comunicada repetidament al Servei de Transport Escolar i al Raonador del Ciutadà, sense obtenir cap solució efectiva. És per això que exigien mesures immediates i definitives per garantir la regularitat i puntualitat del servei.
“Incidents puntuals”
De manera diferent es veu la situació des de la secretaria d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, que posa en relleu que amb l’inici del curs escolar “s’ha observat un increment d’aproximadament el 16% d’usuaris respecte al període estival no escolar, fet que representa la incorporació de 3.500 viatgers al servei en aquest inici de curs, quelcom habitual”. I es fa èmfasi en el fet que malgrat aquest augment, la integració dels usuaris escolars dins de la nova lògica de línies implantada després dels canvis del juliol, juntament amb la posada en marxa del servei exclusiu de Bus Estudiant el 9 de setembre ha permès que el servei funcionés “amb normalitat i sense incidències rellevants”.
Tot i aquesta normalitat, sí que es reconeix que s’han registrat “alguns incidents puntuals habituals” a l’inici del curs, principalment causats per l’augment general del trànsit, els ajustaments dels horaris dels centres escolars i el fet que un nombre significatiu d’alumnes continua utilitzant les línies regulars.