Diari digital d'Andorra Bondia
Foto de família dels representants del consell privat del sector turístic, avui.
Foto de família dels representants del consell privat del sector turístic, avui.

L’obtenció i l'anàlisi de dades, un dels reptes del consell privat del turisme


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: CCIS

La seu de la Cambra de Comerç ha acollit avui la presentació en societat del consell del sector privat del turisme, una entitat que agrupa 14 empreses i associacions sota l’aixopluc de la Cambra que volen fer-se sentir “amb una sola veu” per traslladar les seves inquietuds i propostes al sector públic i d’aquesta manera col·laborar plegats per “contribuir a l’estratègia global de país” des de la reflexió i la planificació. Així ho ha exposat el vicepresident de serveis turístics de la Cambra i un dels portaveus del consell, Ricard Vicens. En relació amb això, també ha posat en relleu que l’objectiu de l’entitat és ser un espai de debat que contribueixi a la millora contínua del sector turístic tenint en compte criteris de sostenibilitat.

De fet, el passat mes de juliol s’anunciava que tres dels seus membres entraven a formar part del consell d’administració d’Andorra Turisme: Sònia Yebra com a representant dels comerciants i transport, Jordi París com a representant del grup allotjaments, i Josep Marticella com a representant del grup producte.

Un dels reptes d’aquest consell és l’obtenció de les dades i l’anàlisi i interpretació d’aquestes. Així ho ha explicat París, tot insistint que de dades n’hi ha, les que facilita el departament d’Estadística, per exemple, però que cal ajustar la interpretació que es fa d’aquestes xifres. París també ha aprofitat la seva intervenció per manifestar que des del sector “hem d’adaptar-nos als nous temps” tenint en compte que el turisme suposa més del 40% del PIB del país de forma directa i indirecta.

També s'ha plantejat com a repte del sector “la dignificació” del sector. Una dignificació lligada a la professionalització i qualificació dels seus treballadors. Ho ha destacat una de les portaveus del consell del sector privat del turisme, Ester Santuré. A parer seu, la finalitat és fer “un salt cap a un nou model de turisme més qualitatiu que quantitatiu”. Precisament sobre els professionals del sector s’hi ha referit Josep Marticella. En aquest sentit, ha afirmat que cal “fomentar el talent local”.

Marticella també ha remarcat que la millora de la qualitat de l’experiència del client que comporta alhora “millorar en tots els serveis”. Una qüestió que va relacionar amb la sostenibilitat entesa com a equilibri entre el medi ambient i l’activitat econòmica.

Per la seva banda, Sònia Yebra, a més de posar en relleu la necessitat de defensar de manera conjunta “els interessos de tot el sector turístic”, s'ha referit a la necessitat de desestacionalitzar, i ha recordat que en diverses ocasions han fet arribar aquest neguit al ministeri de Turisme i a Andorra Turisme. En aquest sentit, ha reconegut que ara per ara els mesos més difícils per atraure visitants són maig i juny i fins i tot l’abril, depenent de quan caigui la Setmana Santa. És per això que considera que s’hauria de preparar algun tipus de proposta atractiva. I tot i que no ha volgut donar més detalls, ha anunciat que tenen una acció preparada precisament per a la primavera.

La transversalitat combinada amb la innovació i la digitalització és l’altre dels reptes de futur que ha d’afrontar el sector turístic.

dades
reptes
turisme

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte