Diari digital d'Andorra Bondia

El Dakar es presenta a París tot recordant les víctimes dels atacs


Escrit per: 
Redacció

Després d’un minut de silenci i un emotiu record a les 129 víctimes mortals dels atemptats terroristes de divendres passat a París, el director de la prova, Etienne Lavigne, i el flamant director esportiu, el català Marc Coma, desvelaven a la capital gal·la el recorregut del Dakar 2016, un periple que portarà els 354 vehicles que s’espera que prenguin la sortida de Buenos Aires fins a Uyuni, a Bolívia, i després de tornada fins a Rosario. Fins a catorze dies de cursa, més de 9.000 quilòmetres en total i 4.500 quilòmetres de trams cronometrats.

Un raid duríssim en què hi haurà una nombrosa representació del país encapçalada per Albert Llovera, ahir a París, que canvia el bugui per un Tatra del conjunt txec Bonver Dakar Project, i s’estrena d’aquesta manera en la categoria de camions, en què repeteix una vegada més Jordi Ginesta, amb l’equip Boucou Assistances. Tampoc hi faltarà el cinc vegades campió en motos Cyril Despres, que seguirà al volant d’un Peugeot amb David Castera de copilot, i el novell Cristian España, que debuta en motos amb una Suzuki. A part hi haurà el resident Joan Barreda, en motos.

El recorregut presenta algunes novetats, aportades per Coma. Una de les primeres jornades decisives serà la del 7 de gener a Jujuy, una etapa marató en què no es permetrà cap intervenció mecànica al parc tancat aquella nit. Després d’una estada a Bolívia, que promet una baixada de les temperatures proporcional a l’augment de l’altitud, la segona setmana oferirà un increment de la dificultat progressiu i que esdevindrà una bona selecció per als participants.

Al centre d’aquesta seqüència, es disputarà la “superespecial” de Fiambalá (Belén - La Rioja), seguint un ordre inèdit: 10 motos, 10 cotxes i 5 camions, seleccionats en funció dels resultats de l’etapa anterior, sortiran barrejats i obrint camí. Tot un espectacle que podrà beneficiar els navegadors més inspirats.

Per imposar-se en la meta de Rosario, els pilots hauran de demostrar un gran domini en la interpretació d’un road-book dissenyat meticulosament per l’antic amo i senyor de la disciplina. I és que un cop finalitzada l’era Coma i Despres, la categoria de motos està llesta per viure un relleu generacional. El dorsal número 1 serà l’objectiu. Set pilots ja han pujat al podi final: Paolo Gonçalves, Toby Price, Helder Rodrigues, Rubén Faria, David Casteu, Olivier Pain i Jordi Viladoms. A la llista cal afegir-hi Joan Barreda i Pablo Quintanilla com a aspirants al títol. En quads, el vigent campió, Rafal Sonik, haurà de batallar amb un nombre important de perseguidors sud-americans, inclosos els germans Patronelli, que tornen després d’haver-se adjudicat en el passat quatre trofeus dels set a Sud-amèrica.

En cotxes es planteja un doble interrogant. Els Minis segueixen amb el seu domini, gràcies als títols aconseguits en les quatre últimes edicions, amb el seu líder Nasser al-Attiyah. No obstant, això no suposa cap garantia per al duo Al-Attiyah-Baumel, ni servirà per acomplexar els seus rivals, nombrosos entre els Minis (Roma, Terranova, Hirvonen), així com al volant d’un Toyota Hilux, com Giniel de Villiers o Yazeed Alrajhi. Tampoc es pot deixar de banda el càsting de luxe que ja tenia Peugeot l’any passat amb Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz i Cyril Despres, que es veu completat enguany amb la incorporació de Sébastien Loeb, nou vegades campió del món de ral·lis.

Finalment, els pilots russos de Kamaz només han deixat escapar un cop el títol de la categoria camions a Sud-amèrica. Precisament Gerard de Rooy, guanyador el 2012, ha allargat la mà al seu antic rival Ales Loprais per intentar tirar per terra els plans dels favorits.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte