El nombre d’usuaris de les línies de bus interurbanes ha augmentat d’ençà de la remodelació de les mateixes, el 7 de juliol. Concretament, un 4% de mitjana en el cas de les modificades (L2, L3, L4, L5, L6 i L7) i un 2% en les no modificades, així ho comparteix el secretari d’Estat de Transició Energètica, Mobilitat i Transports, David Forné.
Durant aquests quatre mesos, analitzant l’augment per corredors, Forné exposa que es constata que el que ha guanyat més usuaris és el de la vall del Nord (L5, L6 i L7), amb un increment de l’11% en el nombre de viatgers, la qual cosa suposa la incorporació de 738 viatgers diaris, 355 dels quals incorporats per la Cortinada.
Aquestes dades dibuixen que amb la nova configuració del servei, s’han millorat les freqüències i ampliat la cobertura en zones que fins ara disposaven d’una oferta limitada.
Anant al detall de les dades, a Engolasters i l’Obac, anteriorment només disposaven de dos serveis per hora per connectar-se amb la vall central, i ara hi passen tres línies. Així les coses, la demanda ha augmentat un 84%, i s’ha passat dels 78 als 144 viatgers diaris. Forné destaca que on “s’han guanyat nous usuaris amb un creixement extraordinari” és a Central de FEDA, amb una demanda actual de 550 viatgers diaris.
D’aquesta manera, el secretari d’Estat posa en relleu que s’han incorporat un total de 1.271 viatgers nous al servei des dels canvis d’operativa “Podem dir que hem fidelitzat l’usuari que hi havia anteriorment i hem guanyat aquests nous usuaris, fet que garanteix aquesta capacitat per un costat, aquesta millora de freqüències i aquesta cobertura territorial, que és el que ens havíem plantejat en el seu moment, per tenir un servei més eficient”, declara.
Un altre dels aspectes que Forné vol posar en relleu és que “hem aconseguit fer un tranvasament de prop de 500 usuaris d’Encamp que anteriorment utilitzaven les línies L3 i L4, cap a l’L2”, fet que ha permès alleugerir els problemes de capacitat que es produïen en aquelles línies.
Per tot plegat, el secretari d’Estat destaca que tot i les reticències inicials dels usuaris per les novetats introduïdes a les línies, han estat “canvis valents que estan donant fruits, tal com demostren les dades”. En aquest sentit, agraeix als usuaris la paciència i considera que s’ha aconseguit ampliar l’oferta i la cobertura territorial, afavorir les connexions entre valls i la intermodalitat, garantir un ús eficient dels recursos existents i homogeneïtzar la demanda per assegurar la disponibilitat d’espai per als usuaris.