Diari digital d'Andorra Bondia

El Govern establirà l’any vinent el marc normatiu per introduir el turisme rural


Escrit per: 
Marià Miño

La segona Taula de Turisme i Comerç va servir per donar el tret de sortida al projecte de turisme rural, una reunió que va comptar amb la presència de l’Associació de Pagesos i Ramaders d’Andorra.

Segons va explicar el ministre de Finances, Pere López, les dues parts es posaran a treballar “de manera immediata” per tenir “tot el marc normatiu establert l’any vinent” i perquè el projecte sigui una realitat “a mitjà o a llarg termini”.
Si bé no encara s’ha establert un calendari de reunions, el president de l’Associació de Pagesos i Ramaders, Miquel Font, va apuntar ahir que tenen “un treball bastant avançat, que s’exposarà com a punt de partida”, i va recordar que “fa dos anys es va fer un esborrany, tot i que en aquell moment no s’hi va voler donar seguiment, mentre que aquest any tocava treballar més fermament”. 

D’altra banda, el ministre de Finances va assegurar que l’associació compta amb tot el suport de l’executiu i va afirmar que es tracta d’un projecte “molt important des del punt de vista turístic i econòmic”. En aquest sentit, López va argumentar que “ja ha funcionat en altres països i aquí té unes connotacions específiques pel que fa a la preservació del terreny i a la possibilitat de donar noves oportunitats econòmiques al sector”.
Sobre aquesta qüestió, Font va afirmar: “Des de l’associació estem lluitant per aportar complements al tabac i la ramaderia, i creiem que el turisme rural hauria de ser una altra de les fonts d’ingressos.” El president de l’entitat va donar per fet que el procés legislatiu es pot allargar i va apuntar: “Si el 2011, coincidint amb la fi del nostre mandat, poguéssim tenir el projecte aprovat i tenir un segell de turisme rural, ja ens donaríem per satisfets.”
En general, la proposta va tenir una bona acollida entre els membres de la Taula de Turisme i Comerç. Pel que fa al sector hoteler, el president de la Unió Hotelera (UH), Xavier Palou, va recolzar la iniciativa i va argumentar que el turisme rural “es complementa molt bé” amb l’actual activitat hotelera. “És un tipus de turista molt diferent i des de la UH sempre hem estat a favor d’introduir aquest tipus de turisme”, va apuntar Palou, que va reiterar la predisposició de les dues parts a fusionar-se amb l’Associació d’Hotelers d’Andorra.

Per la seva banda, el president de l’Associació de la Micro, Petita i Mitjana Empresa (PIME), Marc Aleix, va opinar que “el turisme rural és un atractiu més, però l’oferta turística està una mica deixada, així que abans de res hem d’arreglar el que tenim”. D’aquesta manera, el màxim responsable de la PIME va reiterar que cal “donar més qualitat als hotels” i regular les qualificacions hoteleres.
En aquest sentit, Aleix va assegurar que “últimament s’està discutint molt sobre aquesta qüestió i ja hi estem començant a treballar”, però va matisar que aquesta feina correspon a comissions més reduïdes que la Taula de Turisme i Comerç.

El Principat difon una guia de compres per donar
a conèixer les principals zones comercials 

La campanya comercial d’hivern comptarà amb una nova eina per donar a conèixer els comerços. Es tracta d’una guia de compres que situa les diferents zones comercials sobre el mapa i aporta informació d’interès per al visitant. En total se’n distribuiran 100.000 exemplars, que arribaran a mercats com el barceloní i que tindran un cost aproximat de 10.000 euros.
La campanya, que costa 92.000 euros, seguirà insistint en el turista de proximitat i es farà mitjançant publicitat als taxis i a la ràdio, a més de les accions concretes que puguin fer els comuns i de la guia de compres.
La segona Taula de Turisme i Comerç va posar les bases de la campanya de comerç, que incidiran especialment en el pont de la Puríssima i Nadal, i va servir per establir també les línies de la campanya de promoció turística a l’estació d’Atocha per a la temporada 2009-2010.
El ministre de Finances, Pere López, va incidir en el fet que “la promoció turística és important i cal presentar-la com una oferta global”. En aquest sentit, el president de la Unió Hotelera, Xavier Palou, va coincidir que, si bé la campanya “va bastant destinada al comerç, hem d’anar tots agafats de la mà i consensuar les accions que tinguin a veure amb el turisme”, i el president de la PIME, Marc Aleix, va valorar positivament que s’escolti totes les parts i que es tractin “punts que fins ara no es podien tocar”.

Comença la senyalització turística i
patrimonial

Les carreteres incorporaran en els mesos entrants la senyalització turística i patrimonial, uns senyals de color marró que informaran el visitant dels punts de més interès cultural, com ara el santuari de Meritxell, la Casa de la Vall i els museus. Així ho va explicar ahir, després de la reunió de la Taula de Turisme i Comerç, el ministre de Finances, Pere López, que va afirmar que la campanya de senyalització començarà aquest mes i s’acabarà al final d’any.
Així mateix, l’executiu ha reservat una partida de 100.000 euros per al 2010 per ampliar la senyalització en el cas que calgués reforçar-la, ja que el finançament del projecte depèn exclusivament del Govern.
El ministre de Finances va remarcar la importància de la iniciativa i va assenyalar que la senyalització serà important “no solament per conduir el turista, sinó també perquè la informació aportada pot fer que els llocs acabin portant un interès més gran”.  

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte