Inversió a les vies franceses
El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va fer ahir una visita a l’Ospitalet per parlar amb el prefecte d’Occitània, Étienne Guyot, sobre les millores portades a terme al corredor d’allaus H4, a la RN-20. Aquesta és l’obra més important del projecte Sapyra, l’objectiu del qual és minimitzar les afectacions sobre la viabilitat hivernal que es poden produir com a conseqüència de les fortes nevades. La inversió realitzada no només en aquest corredor, sinó també en d’altres, supera els quatre milions d’euros finançats a parts iguals per Andorra i França i també gràcies al Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder), que es fa càrrec de la meitat de les despeses. Una vegada acabats els treballs al corredor H4 la bona notícia és que hi ha nous trams on es faran més inversions en la mateixa línia, per exemple, a l’H2, també a la RN-20. La línia encetada per l’anterior Govern de no limitar-se a demanar millores a l’Estat veí per a les vies franceses que connecten amb Andorra, com s’havia fet tradicionalment, està donant resultats tangibles. És a dir, que si es contribueix amb una part del pressupost s’aconsegueix agilitzar les obres en els punts amb més risc d’allaus, cosa que sens dubte és molt positiva. Els perjudicis econòmics que comporta per a Andorra el tancament d’aquestes vies són molt importants, motiu pel qual la fórmula innovadora de finançament conjunt, i també amb fons europeus, sembla que és la més adient perquè tingui continuïtat.