Diari digital d'Andorra Bondia

Vallnord i Grandvalira fan per primer cop promoció conjunta


Escrit per: 
Agències

Grandvalira i Vallnord, a través de la marca Ski Andorra, han optat enguany per primera vegada per fer conjuntament els catàlegs per promocionar-se als mercats anglès i rus.

L'objectiu és optimitzar recursos i vendre un producte global i més entenedor per aquests dos mercats, tenint en compte les dimensions d'Andorra. Així ho ha explicat la directora d'Ski Andorra, Marta Rotés, que ha assegurat que aquesta és la tendència que hi ha actualment a nivell europeu, on les estacions intenten unir esforços i vendre destins globals. Rotés considera que els mals resultats de la temporada passada són preocupants perquè la resta d'estacions europees han fet una de les millors temporades de la seva història. Per tal de compensar les pèrdues, els dominis esquiables andorrans han preparat per al pròxim hivern uns pressupostos de contenció, i la inversió serà d'uns 11 milions d'euros; 7 per Grandvalira i 4 per Vallnord.romocionar el destí en lloc de les estacions per separat. Aquest és l'objectiu dels catàlegs de Ski Andorra per al mercat anglès i rus que substitueixen els que fins ara editaven Grandvalira i Vallnord per separat. Amb el lema 'Andorra: neu, sol i diversió', els fulletons promocionen els 300 quilòmetres de pistes que té el país i inclouen un mapa de pistes conjunt. Tenen apartats diferents per cada estació, però la informació sobre escoles d'esquí, seguretat, restauració, allotjament i oci es mostra de manera conjunta. Marta Rotés assegura que aquest nou catàleg ha estat molt ben rebut perquè "no es pot oblidar que Andorra és un país petit" i que promocionar-se conjuntament és molt més clarificador per aquests clients més llunyans.

En canvi, les estacions se segueixen promocionant amb catàlegs per separat als mercats més propers com són Espanya, França i Portugal, ja que cadascú té els seus propis clients. Però a les fires de Madrid i València s'ha tornat a optar per fer un estand conjunt sota el paraigües d'Ski Andorra, fet que havia estat habitual fins l'any passat en què cada estació va optar per tenir el seu propi estand.

Pel que fa al mercat rus, s'espera un nombre de visitants similar al de l'any passat, tot i que hi ha un operador turístic que ha anunciat que farà una campanya més potent per portar esquiadors d'aquest país. D'altra banda però, es tem que les recomanacions que el govern rus fa a causa de la grip nova puguin perjudicar la destinació d'Andorra. Quant al mercat anglès, la directora d'Ski Andorra ha valorat positivament l'esforç que han fet els operadors turístics d'aquest país a l'hora d'apostar per Andorra, fet que s'ha complementat amb els cursos de formació que han fet in situ tècnics d'Andorra. Tot i això, les xifres de turistes anglesos 'són un interrogant' ja que estan patint molt la devaluació de la lliura.

Després de participar a la reunió semestral de la Federació Internacional d'Associacions Nacionals d'Esquí (FIANET), la directora de Ski Andorra ha explicat que a nivell europeu, durant la temporada 2008-2009 també s'ha notat la davallada del client anglès i rus, però ha estat una de les millors de la història per la majoria d'estacions, gràcies a la gran quantitat de neu i al fet que els dominis han aposat pel turisme intern. A més, l'any passat les estacions ja van fer una contenció de preus, i en canvi van apostar molt fort per les campanyes de promoció al seu propi territori. En aquest sentit, Rotés ha posat de manifest que poden dedicar molts més diners a la promoció ja que compten amb el suport dels estats o dels ajuntaments.

En canvi, Rotés ha lamentat que "a Andorra no ens ha salvat el nostre propi turisme perquè no és significatiu", i el client de proximitat ha preferit quedar-se a estacions més properes i amb preus més competitius. Rotés considera que per evitar aquesta situació cal fer una política de preus competitiva, oferir productes bons, variats, i a mida, i apostar per la promoció als mercats de proximitat.

De fet, les estacions andorranes invertiran enguany 11 milions d'euros en total, mentre que l'any passat van superar els 20 milions d'euros. De fet, aquesta temporada no hi haurà cap remuntador nou, i la inversió se centrarà bàsicament en millorar els serveis i els edificis, i en ampliar la xarxa de canons de neu artificial.
 

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte