Diari digital d'Andorra Bondia
Els productes d’ICG Software han permès millorar la vida laboral del sector de la restauració.
Els productes d’ICG Software han permès millorar la vida laboral del sector de la restauració.

Digitalització en la restauració


Escrit per: 
Laia Bautista Servat / Foto: Facundo Santana

Més d’un client haurà sentit curiositat de saber què fa el cambrer agafant la comanda amb un mòbil. Doncs es tracta d’una PDA (Personal Digital Assistant) i és una de les diferents eines digitals que alguns restaurants del país fan servir per treballar. Ara bé, quins beneficis tenen aquestes tecnologies en aquest sector? Segons l’encarregat de la Pizzeria Angelo d’Escaldes-Engordany, Ivan Alejo, i el director d’operacions del grup Kanalla, Nuno García, asseguren que aquestes eines digitals han millorat amb escreix la vida laboral dels treballadors i empresaris del sector.

Un cambrer ha de tenir una molt bona gestió i organització de les taules perquè no afecti el temps d’espera dels clients ni saturi de feina els cuiners. Per això diversos locals utilitzen el programa ICG, habilitat per a ordinadors, tauletes i PDA, i que també compta amb una sèrie d’impressores per enviar les comandes al lloc indicat. En el cas d’Alejo, detalla que el sistema és “molt intuïtiu” i que els permet estalviar temps a l’hora d’agafar les comandes i trametre, tant a la barra com als cuiners, informacions més precises, com ara al·lèrgies, intoleràncies o el canvi d’ingredients d’un plat.

Una altra eina que també els ha millorat la vida laboral és el CashDro, també coneguda com a caixa de canvi automàtic, que ha proliferat els últims anys. “Als restaurants es toquen molts diners i el CashDro no només ens facilita el treball de donar el canvi exacte, sinó que dona seguretat a l’empresari”, assenyala Alejo. Al seu torn, García ressalta que la màquina també “facilita el tancament de caixa i aporta seguretat per si es cometen errors, ja no només en cas de robatori, sinó si hi ha una errada a l’hora de tornar el canvi”. A més, destaca que les màquines de canvi automàtic són una inversió cara i indica que entre CashDro i productes del programa ICG han invertit uns 30.000 euros per cada restaurant del grup Kanalla.

Cal recordar que, malauradament el sector de la restauració normalment no té un horari de sortida definit. Amb l’arribada d’aquestes eines digitals, Alejo afirma que els permet gestionar-se per tenir un horari més orientatiu, el que suposa “una millora per a les nostres vides personals”.

Whatsapp Business
Una de les problemàtiques més freqüents en la restauració són les reserves. Per això Alejo va decidir implementar el WhatsApp Business. “Abans no podies demostrar qui s’havia confós en reservar, si el client o el treballador, i d’ençà que tenim aquesta funció tenim una mena de constància que ens estalvia moltes discussions”, detalla, assenyalant que “el problema es resol simplement mirant la conversa”. En el cas dels establiments del grup Kanalla, García indica que abans de la pandèmia també el feien servir, per això tenen pensat recuperar-lo i implementar-lo a la central de reserves que actualment tenen en funcionament.

digitalització
restauració

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte